Thursday, July 23, 2009

pediatric clinic, IJN


Assalamualaikum..

smlm aku join lawatan amal puteri pos ke IJN..pediatric clinic..hmm..sgt sedih aku tgk anak2 kecil yg spatutnya di usia begitu riang ria bermain brsama rakan2..tp mereka xdpt buat begitu disebbkan oleh condition yg tdk mengizinkan..lihat dr mata kasar pn dh bole nmpk keletihan dan kepayahan anak2 kecil ini..sbhgian dr kitorang ade yg menitiskan air mata..sebak..mengenangkan nasib ank kecil ini yg masih jauh lagi perjalanan hidupnya..

yg paling buat aku sedih bila aku lihat anak kecil yg kebanyakkannya seusia dgn anakku, aQeel..tersentuh naluri keibuanku ini..syukur Alhamdulillah aku tdk diuji seperti ibu2 anak kecil malang itu..dlm hati aku berdoa agar berilah kekuatan pada anak kecil ini utk menempuh perjlanan hidup yg masih panjang dlm keadaan yg sgt membataskan..dan jg semoga ibu kpd anak kecil ini jg tabah dan kuat menerima dugaan dr Allah s.w.t ini..

ok layan gambo..

~goodies for the kids~


~hasil tgn dorang tau..~

~emm tringt exam pmr yg aku amik masa form 3..hehe..~

~ok..masih bersuka ria sbb xtgk lagi anak2 kecil itu..~

~so the event is begin..media pn ade jgk..


~ok ni la antara kids yg join event nih..huhu..~


~aku zoon in bdk baju merah tu..sebijik mcm aQeel gayanya bila jmpe pensel n kertas..ni aktiviti mongaler..tp mak bdk tu la tlg color kan..huhu..time ni ingtan aku hanya pd aQeel..ya Allah..aku sgt bersyukur krna aQeel sihat walafiat..sedgkan anak demam pn dh riso semcm..bygkan plak perasaan ibu2 anak yg bermslh dgn jantung mrka..slh 1 organ paling penting dlm tubuh kita..~



p/s: sori..kualit gambo kueng memuaskan..maklumla..kamera pn dh segan2 ngn aku..tunggu masa nk buang jek..

p/s2: moral of the story..sntiasa bersyukur pd Allah...

p/s3: sila layan bahasa buku teks aku ni ok:p


56 comments:

cik intanurulfateha said...

.aik, mane akak nye camera yg bru beli aritu?
.jgn sedey2
.kang kite nanges kang
.da la cpt touching :D

ArPeGGiOS said...

macam wanita umno pulak. merah menyala.kekekekek..

tu la... kena bersyukur selalu. bila kita rasa susah ada yang lebih susah dari kita....

kalau aku yang pergi sana mesti dah sebak berlinang air mata

[-suziey-] said...

intan:

en canon xleh ler bawak..kang xterjaga plak..heeheh..sgt kagum tgk media pnye kamera...dlm beg dorang penuh ngn lense..panjang pendek sume ade..

[-suziey-] said...

arpeggios:

haha.ala2 la nih..ekek:D wrna corporate pos merah..so nk buat camne;..hah:P
tu la..mmg sedih tgk bdk2 tu..xtau ape2 lg..

mama idzareef said...

kannn... kita kalu anak demam risaunya mengalahkan hape je.. bayangkan mak2 yg anak2nya sakit kritikal camni..huhu..tabah hendaknya diorang..

ct rahani said...

semoga diorg sumer tabah selalu.. kiter pun sedih dah ni baca entry akak.. huhuhu..

Rozita said...

ye,
adakalanya aktiviti sebegini,
dpt menginsafkan kita &
mensyukuri nikmat yg kita ada skrg

CaMaRPuTiH said...

kalo aku rasnyer x terfollow aktiviti gitu. aku nih jenis sgt2 sensitif... mau aku bantai menangis... tu ok lg... pastu terus x lalu mkn. tang tu mmg parah. ble bt aku gastrik! tp tu la realitinya... aku sgt takut facing dgn realiti hidup... nk plak bab sakit2 nih. sedihhhhnyer....


p/s: nasib pices ko xde yg menyayat hati. aku dh cuak nk buka dh td. ngeee....

Gieyana said...

Betui kata Acha tue..aku x bleh gak ikut xtvt camni...naluri aku mudah tersentuh!heeeeeeeee....

Tp bagus gak bila p kt tpt camni..kita boleh mensyukuri Anugerah Allah S.W.T pada kita....

alfa juliet said...

memang sedih sbb mereka tak minta semua ini....dugaan...

momguess said...

huhuhu
japs
aku nk ngesat ayor mato yg ngalir nie
sedih woitttt
aku bsyukur ngn aper yg aku ader
cepat!!!!
tadah tangan
kata
alhamdulilah, syukur nikmat
aminnnnnnnnnnnnnn

ader org tu dh gaji esk
nak g nyoping kat ariani
ko xnk belanjer aku ker???

atty's said...

merah menyalanya suziey ..

tu ler kita harus bersyukur kan ..

rizz said...

so sweet moment!

Sidratul Muntaha said...

sedih beb!
aku dh bese dgn keaadaan camtu..
so,nak tak nak..
mmg menyentuh jiwa bile ank sendiri sakit.
nikan plak budak2 kecil gitu...


hmm..
ina...
aku dh gaji arini!!
ahahahahha
ko dgn suziey terbakar tak dgn statement aku ini?

~Firsya~ said...

feeewiiittt,merah mak ngah gitu...lawa la suziey pkai kaler merah...

alina said...

lombu tak koja ko merah2 bona nih?

AkMa said...

tu la bersyukur kite dikurniakan anak yg sihat..

neezareef said...

ala ko sedih lak aku baca..
sbb tu arr aku ni klu kt umah sndiri jgn harap nk tgk rancangan 'brsamamu' tv3 tuh..

cter2 dokumentari ke pasal2 gini mmg aku x leh tgk arr mls aku nnnti sedih2

nie aku terjebak baca n3 ko kan..

;D

[-suziey-] said...

mama idzareef:

haa tu la pasal..anak demam pn dh semacam rasanya..ish xleh nk bygla..perasaan tu sush nk byg..huhu

mummYaeesh said...

klu weols harus da berjurai2 airmata..tak leh la tgk bdk2 mcm ni..dulu g uma anak yatim pun sama.. adoyaiii..malu jek sbb mmg takleh nak cover..siap tersedu2 gitew..whoops

[-suziey-] said...

ct rahani:

aah doakan je la smga ibu2 itu tabah hadapi ujian ni..huhu..

[-suziey-] said...

rozita:

aah kak zita..aktiviti ni mmg menginsafkankan kita..huhu..edih woooo

[-suziey-] said...

xamarputih:

mmg ikt hati xnk ikt sbb tau dh..tp kdang2 elok utk kita..spya kita menginsafi kekuasaan Allah..huhu..
ko giler nk amik gmbo2 xtreme..aku pn xsnggup tgk weiii

[-suziey-] said...

gieyana:

aah aku ni ha..mmg la xtahan tau tgk bdk2 tu,...huhu..letih jek..xleh nk aktif sgt..sbb jantung kan..huhu

[-suziey-] said...

alfa juliet:

aah mmg btol..bkn dorang minta dilahirkan begitu..huhu..

[-suziey-] said...

momguess:

oit ko pn nanges ke..bkn ko hati gering ke..ekekL:D

cis pecah rahsia..shhhh:p

[-suziey-] said...

atty's:

haha..sumenye merah..dh corporate color cenggitu..iktkan aje..eek:D
huhu..

[-suziey-] said...

rizz:

yup..sweet but touching..

[-suziey-] said...

ayu:

wa ko pn sedih ke..ko kan cam momguess..ekekek:D
ceh dh gaji tu diam2 je la..:p

[-suziey-] said...

firsya:

hehe..ehem..lawa ek..cewah..dh kembang semangkuk ni..ekek:D

[-suziey-] said...

alina:

wei mane ade lembu tgh2 kl ni..ape daa..

[-suziey-] said...

akma:

aah btol..alhamdulillah kita dikurniakan anak yg sihat..

[-suziey-] said...

neezareef:

haha..ko pn cam aku..mmg meleleh la kalu tgk bersamamu itu..adeiiii....kah kah ko dh terjebak ke..ekek:D

[-suziey-] said...

mummyaeesh:

uish anak yatim pn sedih gk.huhu..kesian sbb xkan dpt kasih syg mak ayah dia..huhu..

Elliya, Mama Eyrfan yg cute said...

daku bukan ahli puteri pos...
daku ahli puteri ict je..ekekeke...
naper x angkut en canon?

yela, bersyukur anak kita dilahirkan sihat walafiat.
kena bersyukur tgk diaorg lasak & aktif kan.
ni ramai yg hangin bila anak lasak.

[-suziey-] said...

elliya:

hohoh..puteri ict..hehe:p kita ni pn kena tarik..hahhaa:p

uish jenuh nk jg klau bw en canon....lgpun segan la nnti ngn media..dorang pnye sume advance..lense dari sependek2 smpai ke sepanjang2 lense..kita ni beginner jek..ekek:D

uish daku terasa..huhu..marah ank bila lasak:p

Sidratul Muntaha said...

aku mmg hampir sama seperti momguess tapi atiku lagi mulia dan suci dr dia.

aku ade satu rahsia ni..
sebenarnya..
dragonball ade tujuh bijik semuanya!
sekian,terima kasih!


wei suziey..
momguess tgh sentap dgn aku ni...
ahahahhahahahah
ko tnyerlah dia naper...
ahha
aku nk larikkk!!!
kang jdi cendawan goreng berperisa portex plak!!
hahahahhaha

[-suziey-] said...

ayu:

adei..ape kaitan dragonball dgn n3 aku ni woi..ko ni suka buat sengal tau..penin aku..huhu..

ha nape plak si ina tu nk menyentap ngn ko..ko ckp ngn dia xde pekdahnya nk sentap ngn ko..xde feel..ekeke:D

oli said...

yes...kita harus bersyukur!!!

PadNani~~{@ said...

Thanks for sharing Suziey..
Aktiviti amal yang tak semua orang berpeluang lalui kan..sesekali bersama diorang membuatkan kita lebih bersyukur..syukur sgt alhamdulillah.

Moga mereka semua sentiasa dalam lindung Allah..amiin

Ummi Salsabila said...

sedih gak suziey..
kite ade sorng ank buah skt jntung..
kecil lg..
sedih kn
bgusla prog amal cmni
btuah u dpt join..

~zuraiwan~ said...

mmg merah tul kamu...mcm puteri umno...tp puteri umno pink giteww....ahakss...i like pink....

~ko dh la putih gebuss....mmg terserlah keayuan mu...haha

[-suziey-] said...

oli:

ye btol btol tbol..waa dh cam ipin nih..hehe..emm bersyukur sbb anak kita sihat..

[-suziey-] said...

padnani:

u r welcome nanie..aah aktiviti camni xsemua org dpt lalui..bila kita join lg buat kita rs syukur sgt2 sbb xdiuji camtu..

insyaAllah..moga Allah lindungi mereka..

[-suziey-] said...

US:

o ye ke..siannya..smga dia sntiasa dilindungi Allah..hope parents da pn tabah..

[-suziey-] said...

zuraiwan:

tu la..merah wanita umno la..ekeke:D aah la aku pn suka pink..suke bangat:p ouh terharu diatas pujianmu itu..ekeke:D

Sidratul Muntaha said...

ko cuba baca komen2 dlm n3 bitrhday p tam tu
klu ko..
sentap tak?!
ahahah

[-suziey-] said...

ayu:

haha..xabis lagi ke..adeii..ahaks..ok nnti aku check it out...yeehaa:p

mamalieyna said...

sgt tersentuh la..tu baru baca suziey tulih jer..kalo pi skali..mau meleleh air mata ni..huhuhu..
*teringt masa awal2 dl, haidar kena joundis, letak bwh lmpu..kesian sgt smpai termenangis nengok die..
*yes...perlu sntiasa bersyukur..!

[-suziey-] said...

mamalieyna:

haaa tu la..kalu g tgk sdiri n dgr kisah dorang pastu tgk plak muka dorang..mmg sebak la..dgn sdiri bergneang..

E.L.I.Z.A said...

huhuhu eli pun br ada baca kisah bby meninggal psl jantung..sgt sedey sbb ibu dia sempat jaga dia 1 bulan je..

betul tu kak, bersyukur dgn ape yg ada..alhamdulillah anak² kita sihat.

**woppss bahasa buku jugak eli kali ni ;P

Mrs. Adz said...

memang macam mana la kalau kita kat tempat dia orang tu semua..berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikul..(nak nangis aku baca ni..belum pergi lagi..sob..sob..)

Nurhayati said...

cantiknye gambar dorang lukis tampal kat dinding tu..

bila tgk anak2 dlm ni rasa sayup je hati..

CuTeMiUt78 said...

betul la suziey.. kita ni bersyukur sesangat kan.. anak2 kita lahir dlm keadaan yg sihat walafiat.. baru diuji ngan demam je. dah buat kan kita risau yg amat..

nurulzia said...

mmg xbole than kalo tgk budak kecik or baby yg kene admitted..or sakit..kesian sgt kan...

ummuabdullahsyaakir said...

Bila ada aktiviti mcmni,blh buat kita lbh bersyukur sbb ank kita siht..bertuah lah suziey dpt join skli..

moga kita semua sntiasa dlm sht2 n sjhtera hndaknya-_-

Related Posts with Thumbnails
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio