Monday, April 5, 2010

seafood at kuala perlis is a MUST

Assalamualaikum..


hr ni nk story psl mkn jek..silala terliur ok:p


IMG_7191
~mmg dlm plan..dinner seafood at kuala perlis..~
IMG_7114
IMG_7117
IMG_7127
IMG_7144
IMG_7146
IMG_7131
~epal + fresh orange..kakak aku ckp epal ijau melemahkan otak..btl ke?~
IMG_7155
~apertizer..mangga,timun, daun ulam cicah sambal blacan~
IMG_7152
~sotong goreng tepung yg sgt mantap..xpnh lg jmpa kat kl yg sedap mcm kt sini..kt kl slalunya mcm cekodok tepung je dia buat sotogn goreng tepung ni~
IMG_7154
~kailan ikan masin~
IMG_7158
~udang masak cili..pecaya x saiz dia separuh tapak tgn..giler puas..~
IMG_7166
~tomyam seafood..udang beso yg sama dia masuk dlm tomyam..ada umpphhh~
IMG_7182

~ketam goreng tepung..tinggal 2 ekor je sbb dh abis..tp puas gk merasa..~

IMG_7179
~siakap 3 rasa..~
IMG_7175
~ikan jenahak bakar...maveles~
IMG_7184
~ok overall cuma RM215 shja..mmg berbaloi2..mkn utk 8 org..sgt puas dan kenyang..lazat..alhamdulillah..~
IMG_7171
IMG_7185
~org lain sume dh stop mkn..aku masih meneruskan perjuangan..ekek:p aku kalu bab makn mmg melampau tahap kesopanannya..sbb tu lambat!~

p/s2: syiok btl pekena seafood di tepi kuala perlis..angin laut yg mendamaikan..layannnn :)


21 comments:

** atie + aisyah ** said...

suzieyyyyyyyyyyyy,,,, lapo balik ni... wallah... sedap gile, terliur ni.. meleleh2 dh air liur ni ha.... sume mknn sedap2..

gamba kucing tu gerun la

Nana said...

umaingah...banyak lauk sedapnye makanan...

pasal epal ijau tu dalam islam pun ada cakap makanan yang masam2 tu makruh kan?mangga muda ke, jeruk2 ke tu seme2 menda yang bole melemahkan otak.nak2 orang yg tgh belaja

ita cutevirus said...

mak ai... terliur nengok ketam tu... siakap pon sedap... murah gile makan.. kalo kat sini ntah brape ratus ntah...

alfa juliet said...

terliur tgk ketam n udang..mcm nak gi kuala perlis la la ni gak

mama tisya said...

padahal br lps mkn tp kalo tgk gmbr makanan sure terliur..dapnye sotong,ketam tu..air tu pn dap kalo time panas2

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

memang sedap lah smeua makanan tu...confirm sapa2 yg tgk pasti terliur...

mak aiii...mata kucing tu menakutkan...kucing betul atau kucing jadian tu???

sama lah kita, makan mesti lambat...tahap kesopanan yg terober gitu...sampaikan FIL pun pernah tegur" ayu makan lambat2 bukannya apa, senang nak habiskan smeua lauk atas meja ni" wakakaka...malu beb...

momguess said...

SORY
aku xtau nk komen aper
sbb otak aku bercelaru

synn said...

sotong goreng tepung mmg hebat...sbb dia tk tepung+sotong sgt sebati:)

mamalieyna said...

wooowoooo...mmg kecur dah air liuq ni..tunggu meleleh ja..huhu...tergugat iman! :p

best mkn ramai2 gini! katanya nk makan sikit, terus tak jadi la, kalo gini menu makanannya..hoho..no diet2 dh time2 mcm ni.. ^_^

mummy_ayu said...

suziey..terliurnya ayu tgk...saja je zoom ye..sabar je lah..

Hezesuze said...

aiyoooo saje je wat org terliuh kan...huhu

** Perfect Love ** said...

laparrrr ;-(
leleh air liur nii hehe

AiN5zOL said...

aloooooo
sdap nyerrrrr
nk jgak2...
hukhukhukhuk
xpe
blik mggu nie...
ckp kat mama la...hehehehe
suh die mskn...

UmiDAnisH said...

huhuhu,ingatkan makan bertiga dgn aqeel.. gila sedap tul tgk gambo, nasib perut da kenyang baru pas makan malam...huhuhu

~sall said...

mmg sedap giler pelbagai lauk pauk.

firahadifa said...

suziey , mase kat gathering ari tue kan.. nampak ur mother .. rase cam kenal jer.. like my ustazah ..

is she ustazah or teacher ??

b.O.n.d.a said...

terliurnyeeeee!!!!
tengOk gamba pun dah terliur, kalO hadap, kOnfem habeh..kui kui kui

ppb_ppkp said...

salam suzieyy..walaweiii... belum pi kat 1 tempat lagi di kola perlis..tempat favourite imah... kat suziey pi tu depan hotelm brasmana kan??? imah xsuker port situ..ramai sgt.. ada 1 restoren atas air.
apepon tahniah.

mama_umar said...

adehh,xterkatela mantapnye mknn2 kt sini..adehh lagii

unlisted_one said...

ni yg rasa teringin nak makan seafood lak ni..huhu..

bunny said...

apa nama restoran ni?
sorry la, tak pernah pegi perlis.
nak pegi bulan depan leh dinner kat sana.

Related Posts with Thumbnails
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio