Friday, May 7, 2010

specially dedicated to my love..ku ingin jadi bidadari itu dan kekal menjadi ratu..

Assalamualaikum..


hr ni nk sharing info yg sgt berkaitan dgn diriku dan jgk semua kaum wanita khususnya..ingtan utk diri sdiri..


Firman Allah SWT yang bermaksud :

”Dan ( di dalam syurga itu ) ada bidadari-bidadari bermata jeli, laksana mutiara yang tersimpan.” ( Surah Al-Waqi’ah ayat 22 – 23 )


“Sesungguhnya kami menciptakan mereka (bidadari-bidadari) secara khusus, dan Kami jadikan mereka gadis-gadis perawan, penuh cinta lagi sebaya umurnya” ( Surah Al-Waqi’ah ayat 35 – 37)


“Di dalam surga itu ada bidadari-bidadari yang sopan menundukkan pandangannya, tidak pernah disentuh oleh manusia sebelum mereka (penghuni-penghuni surga yang menjadi suami mereka) dan tidak pula oleh jin. Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan? Mereka (bidadari) seumpama yaqut dan marjan.” ( Surah Ar-Rahman ayat 56 – 58 )


Rasulullah juga bersabda:

“Janganlah seorang perempuan menyakiti suaminya di dunia, jika tidak, maka bidadari-bidadari yang menjadi isterinya di syurga akan berkata kepadanya : Janganlah kamu menyakitinya, sesungguhnya ia adalah tamu bagimu yang sebentar lagi akan meninggalkanmu untuk berkumpul bersama kami.” ( Riwayat Ahmad dan Tirmidzi dari Mu’adz bin Jabal ra )


ape perasaan korang bila baca firman Allah swt dan jg sabda Rasulullah saw di ats..perasaan aku? sgt2 pilu dan hiba..masyaAllah..kerdilnya diriku ini..dan jahatnya aku krna tergamak utk menyakiti hati suamiku sdiri..honestly aku bkn org yg sempurna..dan kebahagiaan di dlm rumahtangga adlh bila ianya diselangi sedikit perselisihan faham dan tergigit lidah ...bila berselisih faham aku bkn jenis yg akn memekik2 memaki hamun...tp aku lebih suka guna approach diam2 berisi..tp dlm hati terdetik (dh buat pun:D) nk sakitkan hati si suami..konon2 cara halus cenggitu mujarab ler..hehe..aku tdk sedar ianya hnya akn merugikan diri sdiri..jika di dunia kita merasa puas hati dan gembira bila berjaya menyakiti hati suami kita..tetapi hakikatnya..suami kita hanya la tamu utk kita didunia ini..sedangkan biadadari2 syurga sedang menanti dia disana..benar lelaki yg soleh adlh utk wanita yg soleh..disinilah peranan suami dan isteri utk sama2 memantapkan lagi iman dan berusaha utk menjadi suami soleh dan isteri solehah..jika kita berjaya menjadi isteri solehah utk suami yg soleh..maka ganjarannya..kita akn kekal sebagai ratu bidadari utk suami kita di alam sana..wallahualam...


smga aku akn sentiasa berubah utk menjadi yg lebih baik dari hari ini dan semalam..


best jgk lagu ni..



Bidadari, bidadari…temanilah resahku
Bidadari, bidadari…tenangkanlah jiwaku

Sumpah setia hidup mati
Selamanya…kerana kau isteriku
Isteriku tercinta pelengkap rusuk kiriku

Bidadari, bidadari..jadilah pedampingku
Bidadari, bidadari…jadilah sang setia

Kerna cinta cinta suci, buktinya tidak pernah sepi
Sepi daripada cubaan yang tak terduga
Kau umpama bintang utara, penunjuk jalan yang terang
Kau beri harapan…saat ku jatuh…bangun semula

Dan berikan sakti cintamu, penawar racun berbisa
Dan ikatan kita.. cinta abadi hanya di syurga.


sumber: sini ...ummuhusna ni adlh wife kpd pakar muamalat tu..ustaz zaharuddin :)


p/s: thanks to hubby sbb bg link in..

21 comments:

mama tisya said...

good info..sharing is caring...smoga kita menjadi bidadari utk suami yg tercinta tp sedih gk bila dgr kwn2 rapat ada yg dh berpisah...smoga rumahtagga kita dilindungi..amin...

mamalieyna said...

Tersentuh hati seorang isteri ni..memang terasa kerdilnya diri! huhu..

Moga2 kita semua mampu berusaha utk menjadi 'Bidadari' buat si suami sptmana yg sepatutnya!

firahadifa said...

happy mothers day dear ~

[-suziey-] said...

mamatisya:

emm tu la..sedih mmg la sedih tp apepn berserah pad jodoh ketetapan Allah..mgkin skang mereka berpisah tp akn dtg Allah ketemukan semula jodoh lain:)

[-suziey-] said...

mamalieyna:

btl tu..smga kita berjaya capai 'target' tu:)

[-suziey-] said...

firahadifa:

happy mothers day to u too:)

mummy_ayu said...

happy mothers day to you gak!!

momguess said...

aku sobs bile mama tisya kata perkataan berpisah tu
moga ni jadik pedoman utk aku bina masjid baru
amin
apy mothers day

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

hu..hu...syahdunyer baca entry ni di hari jumaat cenggini....happy mother's day untuk suziey...hari2 adalah hari ibu unutk kiter yang bergelar ibu & untuk ibu kiter

[-suziey-] said...

mummy ayu:

happy mothers day to u too:)

[-suziey-] said...

momguess:

relax la wei..spti aku kata yakin pd qada' dan qadar Allah..mgkin dikemudian hari Allah akn ketemukan jodoh lebih baik utk ko..so bole jadikn ianya panduan utk lebih memantapkan rohaniah kan:)

[-suziey-] said...

anje:

hehe..anje ni asyik syahdu dr smlm..ekekk;p sdih ke n3 ni..hehe..btl tu..hari2 actually hari utk kita as ibu sbb hr2 kita jlnkn rutin as ibu..hehe..happy mothers day to u tooo:)

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

tersentuh baca entry ni..sebab ayu pun bukan isteri yg sempurna jugak..kalau time ader perselisihan faham...memang ayu yg selalu nak menang..(ni lah akibatnya kalau asyik menang pertandingan pidato ngan bahas masa sekolah2 dulu)...nasib baik lah hubby ayu ni jenis yg cool dan buat tak kisah...

sama2lah kita berdoa supaya menjadi bidadari untuknya di syurga nanti...sama2 juga kita perbaikinya dari semasa ke semasa...aminnn..

alfa juliet said...

adeh mcm terkena kat diri sendiri je..hahahaha....kadang2 takde niat nak sakitkan hati..tapi kalau dia duk sakit hati kita, memang rasa nak balas....aku tak pandai nak simpan2...cam no

Hidayah Shafiruz said...

tersentuh bace post akak ni..(",).

[-suziey-] said...

alfa juliet:

hehe..tu la..ko pn sama cam aku..xpela kita cuba perbaiki diri..spya dpt menjadi isteri solehah dan kekal menjadi ratu bidadari utk suami kita disyurga nnti..insyaAllah:)

[-suziey-] said...

damia aleeysa & ayyunie:

hahaha..oo br tau ayu ni juara pidato dan bahas..patutla jenis byk ckp mcm kita..ekekek:p

emm btl tu ayu..kita mmg xsempurna tp at least ktia sntiasa cuba menjadi yg terbaik:)

[-suziey-] said...

hidayah syafiruz:

semoga mendpt manfaat darinya:)

mama_umar_maryam said...

erk,baru niat nk gado mlm nih,kih3,xdelahh..tq suziey,cube dan akan trus cube berubah ke arah yg lebh baik..

[-suziey-] said...

mama umar:

hahahah..sabo jek:p insyaAllah..smga kita akn menjadi muslimah sejati:)

ummuabdullahsyaakir said...

Suziey,terima kasih sebab mengingatkan saya dan kawan2 yang lain...insya Allah banyak pahala yang akn kita dapt sbb saling ingat mengingati..

luv u^_^

Related Posts with Thumbnails
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio