Tuesday, September 21, 2010

sudah tumbuh gigi baru pndai baca kitab

Assalamualaikum..

korang ingt x lagu timang tinggi2?? ala masa zmn kanak2 riang dulu org tua kita suka nyanyi lagi timang tinggi2 ni smbil dok timang kita yg kecik molek ni..ekekek:p bila dh dewasa ni (ecewah) rs mcm xlogik je lagu tu..hehe..ye la..ade ke belum tumbuh gigi dh pndai baca kitab..so far xpnh jmpa lagi..xde gigi nk sebut pn xjelas...hehe..tp apepun tu hanyala lagu rakyat yg menghiburkan...xgitu :)

ok mls nk merapu panjang..nk tunjuk budak yg dh tumbuh gigi baru pndai baca kitab...haha..sila jgn pecaya..waaa kalu aQeel dh pndai baca Quran tu..msti dh byk wartawan buat liputan pasal aQeel..ekeke:D aQeel dok baca bahasa dia la..dgr bunyi ujung2 je dok ikt ayah dia..ok la utk beginner..




24 comments:

LYaFRINA said...

OLOOO..
SWEETNYERRRR..
SEJUK HATI IBU MENGANDUNG..
KATA ORG LENTUR BULUH BIAR DR REBUNGNYA.

e.l.i.s.s.m.i.e said...

baca quran terbalik..hehehee..

Farra Dhelina said...

sejuk perut akk...heee

aqeeellll aunt nmpk lututttt hiks

mamalieyna said...

Insyaallah tak lama dh tu..hehe..dpt sebut/ bercakap dgn betul..dpt la baca kitab tu nnti kan aQeel..skrg...kasi pendedahan dulu! bagus3x..^_^

Sidratul Muntaha said...

ehhee,....
setot dari umur setahun rasanya dah reti sebut Allahuakbar dgn base dia sendiri
zikir sume pun base dia sendiri
aku kat umah,jgnlah mimpi nak tgk citer sgt sbb astro oasis tu dia punyer
kat keta mmg ltk surah yassin tu tuk dia..
klu sam ngaji,mmg dialah tukang sibuk ngaji sama..
anak2 skunk..aku rasa mmg suke dgn ilmu dan buku...
camner yer esok klu bebudak ni dah pndai ngaji sendiri?
dgn sumenya pitching lari ke laut tepi..
kita ni tolong perati..

mummy_ayu said...

bagus tu...niat dah ada dah...

Hezesuze said...

wah bagusnye bila Aqeel dah pandai baca kitab kan...tapi nape pakai sluar pendek jek?? huhu

az rina a.k.a jaijina said...

ahaks, slow² lah aqeel nak pandai baca quran tu..dalam proses mengenal huruf ye tak aqeel..then lame² nnti lancarlah bacaanya itu..

iem said...

alala comelnya ngaji quran..tapi asal nampak kaki tu aqeel hehe

Ain said...

kalau selalu practice ni mesti kejap jer aqeel pandai mengaji....

so sweet...

Huda said...

teruskan usaha..husna if me lepas solat je dia akan sebut ngaji2 sambil tgk quran..hehe..bijak budak2 skang ni kan..

reitak said...

awww...
yup bdk2 now getting smart. one day asrul ttba bentang what he thought was sejadah and started to 'pray'. :) either he observed us or kat nursery diajar.

Mak Su said...

insyallah, bakal jadi qari :)

sz | m.s.s said...

ihikss...aqeel kena tutup aurat..nampak lutut... ;p

mama rifQy said...

aqeel : nampak lutut la aqeel..hehehhe...sheksi la aqeel!
hikhikhikkkkkkk !

bagus la aqeel ni..sejuk perut mama aqeel!!

Ummi Eisya said...

sejuk mata memandang aqeel mengaji..nampak aurat pun kira halallah..dah nama bebudakkan..

mana tahu leh jadi imam muda aqeel ni nanti..

Gieyana said...

mn songkok budak kecik tue? sm jer ngan Nureen..

e.l.i.z.@ said...

hehehhe lagu tu mmg x logik pun :P

aqeel, tutup lutut tu hehehe

Nia said...

alhamdulillah,..pendedahan awal yang baik ni.

Entri Terkini : Aku kena serang!

♥ QaseH ♥ said...

alo...sweet nyer aqeel,,,

tp terbalik tu aqeel,,,hehehehe

nieda said...

sweetnyer...sejuk perut omak mengandung 9 bulan.hehe

eT said...

wahh..bagusnyer...pasni leh ajak kawan ramai2 baca kitab sesama..hehe

MRS. K said...

huhuhu.. kalau dulu masa kecik, nampak kepala lutut tu dah lama kena tibai.. kekekek

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

walaupun dia ngaji guna bahasa dia...at least sejuk gak kita dengar kan...yg pentig pendedahan dari kecil...

Related Posts with Thumbnails
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio