Tuesday, July 5, 2011

dh tempah tiket entrance ke Syurga?

Assalamualaikum..

Syurga itu mempunyai 100 tingkat dan 8 pintu..4 nama pintu ada dinyatakan di dalam al-Quran manakala 4 nama pintu lagi dirahsiakan dan hnya Allah yg mengetahuinya..di dalam solat mahupun di akhir solat, pasti diselitkan di dalam doa2 kita agar kita termasuk di dalam golongan org2 yg beriman dan ditempatkan di dalam syurga yg paling tinggi skali iaitu syurga Firdaus..iaitu syurga yg paling hampir sekali dgn Arasy Allah s.w.t..

semoga segala amalan yang kita lakukan di dunia ini akn diterima Allah s.w.t sbgai bekalan dan pemberat sewaktu pertimbangan amalan dilakukan pd hari perhitungan nnti..sesungguhnya Kiamat itu pasti..hari perhitungan itu pasti..syurga dan neraka itu juga pasti..sebelum malaikat Israfil meniupkan sangkakala, sama2lah kita mengharapkan agar taubat kita diterima Allah s.w.t…

Abu Hurairah RA meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW pernah bersabda tentang terompet malaikat Israfil: "Terompet itu adalah sebuah tanduk raksaksa yang terdiri dari cahaya. Besar tiap lingkaran dalam tanduk itu selebar langit dan bumi. Terompet itu akan ditiup tiga kali. Tiupan pertama membuat makhluk takut, tiupan kedua membuat makhluk mati, tiupan ketiga untuk membangkitkan makhluk dari kubur".

subhanallah..jgn berlengah2 utk mengumpul bekalan akhirat..segala yg di dunia pasti akn ditinggalkan saat Malaikat Izrail menjalankan tugasnya ke atas kita..kembalilah pd Allah yg satu..jgn menyekutukan Allah, ikuti segala syariat-Nya, tinggalkan segala amalan bidaah yang bole menjerumuskan kita ke dalam kekufuran..sesungguhnya tpt bagi org2 yg kufur adalah di neraka jahanam yg mana pintu2 nya dijaga rapi oleh para malaikat yg besar, ganas, kuat dan sgt patuh pd perintah Allah s.w.t..wallahualam..
p/s: smga kita sempat utk menyempurnakan puasa di bulan Ramadhan tahun ni..amin..

22 comments:

e.l.i.z.@ said...

amin amin amin...

p/s: eli ada 10 hari lg x ganti waaaaaaaaaaaaaaaaa

:: Mrs.Eady :: said...

hurm....entry yg memberi kesedaran pada ku...tq :)

OneSimpleMother said...

ameeen.. :)

Sz said...

Ya Allah...
terasa masa berlalu sgt cepat!
dah nak masuk ramadhan...

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

TQ untuk semua kata2 & renungan diatas, betul2 menyentuh perasaan

MRS. K said...

Amin~

Ieda Al-Habsyi said...

suziey takde button like ke? nak like 2 juta kali, best2 :)

yatie chomeyl said...

Ameen. harap2nya gitulah.

r|nA @ ja|j|na said...

ya Allah, terasa kecik diri ini..bnyk lagi amalan² yg "kureng" untuk di buat bekalan ke sana kelak..

fiza said...

Tazkirah yg best, thanks for sharing suziey.

Farra Dhelina said...

bc tajuk, bgenang airmata sy.. layak ke sy? tapi sy takut nak ke neraka.. allhuakbar...

akiratoriza said...

takut bila memikirkan apa yang ko tulis, suziey.. Insyaalah selagi ada hayat akan ku kumpul sebanyak mungkin bekalan untuk ke sana..

p/s : jemput join GA saya.. tq

HazHand said...

alhamdulillah.. :')

yangyuyu said...

insyaallah:)

♥MiZz-siHa♥ said...

amin..amin...amin..

MamaYatie said...

amin3x...harap2 thn ni dapat la tarawih berjemaah walaupun sekali...dah lama benor tak dpt terawih kat masjid..miss the moment!!

cikpuanhady said...

Amin..semoga kita tegolong dalam golongan orang beriman dan sentiasa diberi hidayah..

Nak mitak tlun boleh :Mehla komen entri Saya Bertudung

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Ummi Salsabila said...

Amin..ya rabbal alamin.thanks Kak atas renungan ini.:)

mama_umar_maryam said...

insyaAllah..tp thn ni konpem aku kene ganti pose,sbb dah 4 tahun berturut2 x ganti,heheh

ieda said...

aminnnn insyaallah dik .. sebagai manusia kita kena selalu perbaiki diri walau tahu kita x pernah sempurna .. :)

Ummi Eisya&Amani said...

n3 yang byk memberi kesedaran..berblog sambil memberi peringatan..suka..suka..moga kita sama2 dpt wat yg terbaik utk saham di sana nanti..

Gieyana said...

thks for sharing this..sgt2 bguna..

Related Posts with Thumbnails
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio