Monday, August 29, 2011

selamat tinggal Ramadhan..selamat datang Syawal

Assalamualaikum..

sebak n sayu bila mengenangkan Ramadhan telah tiba dipenghujunya..smga kita akn dpt bertemu Ramadhan akn datang dan smga segala amal ibadat yg kita kumpul sepanjang Ramadhan ni akn diterima dan dihisab di akhirat kelak..smga ianya menjadi bekalan utk kita bertemu dgn Maha Pencipta...hmm posting date pn cantik jek..last n2 was 29th last month..huhu..

kebiasaannya..aku xpnh keje on a day before raya..wajib amik cuti..hehe..tp this year xdpt ler nk buat camtu sbb cuti dh abis..ok jgn pelik..awal thn hari tu kan aku g umrah..amik cuti panjang..then pegi sarawak pn amik cuti panjang..so ade balance beberapa hari tlh digunakan within the months..so redha je la kena keje sehari sblm raya..tp syiok jgk..dpt la merasa camne org yg xdpt lgsugn cuti raya..hari raya pn kena keje..mmg syahdu giler arr...

pagi ni kuar umah 8.10am sampai opis 8.20am..clear giler..klau la hari2 camtu mmg tenang hati g keje..hehe..n nyaris2 nk masuk paking CIO tadi..hahaha..tp xsampai hati plak nk paking kt situ..ekeke:D kt opis ni pn bole dibilang bape kepala je yg ade..cuma nasib dorang xdpt cuti bkn sbb xde cuti mcm aku tp sbb dorang terpaksa take turn utk cuti..xbole cuti serentak..kesian jgk kan..apepn..syukur dgn nikmat dan qada' qadarNya..setiap kejadian yg ditentukan oleh Allah s.w.t tu adlh yg terbaik utk hambaNya..yakin lah pd Dia. :)

so korang beraya kt mane thn ni? aku thn ni raya kt Singapore..hometown mak aku..ade jgk hikmahnya cuti aku abis thn ni..sbb ths yr mmg turn raya kt KL whch is side aku..so mmg kalu xcuti sehari sblm raya pn xterasa sgt..sbb umah mak sekangkang kera jek..satgi aku balik la jenguk mak aku buat ketupat rendang..ekeke:D n ths yr decided nk raya kt Singapore..so pagi raya sebelum subuh baru gerak..mlm raya mak aku xnk sambut kt Singapore..xbest kata nya..nk buat takbir kt umah sdiri gk..hmm ikut kan aje ler..hehe..alhamdulillah..sgt cantik perancangan Allah kan?

ok la..dikesempatan ni..aku nk minta maaf kpd sume readers suziey.com yg xjemu2 singgah kt sini even xde update sgt..insyaAllah leps raya ni aku akn mula balik aktiviti blogging dgn jayanya..hehe..tu pn sekiranya keadaan mengizinkan..ampun dan maaf jgk kpd mereka yg pnh terasa hati dgn aku samada secara aku sedar atau x..smga ukhuwah kita akn kekal abadi..berhati2 di jalan raya ok..

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI !

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy